Lamia Project aka: Miia

Nos régóta tervezgettem ezt, de most lett olyan alapanyag meg kedv hozzá, hogy bele is merjek vágni.

Kép

Először is, köszönet Yatinak-nak, a rengeteg Bootleg figuráért amik fennakadtak a szitán és kidobásra kerültek volna, a Bootlegekről bővebben:
Rui-chan Blogja: A Hamisítvány figurákról.

Szóval Lamia:

Félig ember – Félig kígyó ázsiai alfaj.
Biológiailag közelebb áll a hüllőkhöz mint az emberekhez, Nehezen kel fel reggel.

Mindig is rajongtam Mangákban, Doujinshikben stb. a Monster Girl-ökért(Szörnylányok).

Sok kedvencem is van, a TOP 5 ben szerepel a Lamia is. Nagyon szerettem volna egy Lamia figurát, persze jelenleg, hogy ilyen létezne arról nincs tudomásom. Elgondolkodtam, hogy csak egy random lamiát csináljak e vagy valami konkrét karaktert, aztán jobbnak tűnt konkrét karaktert választani, mert úgy könnyebb előre elképzelni, hogy mit akarok. Eredetileg Tetét akartam megcsinálni a “Pretty Lamia” c. Doujinshiból, de azóta már megjelent az első manga amiben főszerepet játszanak a Monstergirlök “Monster Musume no Iru Nichijou” és végül is úgy döntöttem, hogy Miiá-t fogom belőle megcsinálni.

Alapnak két Kazami Mizuho bootleg figurát használtam fel:

Kép

A Baloldali Mizuho testét és a Jobboldali fejét és haját fogom felhasználni.

Az előkészületekről, szétszedésről és az első vágásokról nem csináltam képes dokumentációt, elég lesz leírva is.

Az alap Mizuho Fejét és lábait térd alatt levágtam, majd a nyakát megegyengettem kicsit. A fejdonorról szintén levágtam a fejet, a két figura egy méret, de a nyakuk kicsit más szélességű volt a pózok miatt, így ezt még alakítani kell majd. Nagyon kell vigyáznom a melltartórészre, mert azt meg szeretném hagyni teljesen, ha lesz rá lehetőség az arcot is csak átszínezném. Ekkor jött a lényeg Miia kígyó altestének a kialakítása. Fogtam egy rakás Alufóliát, rátekertem a lábcsonkjaira, egy két maradványt a lábról belecsavartam, hogy minnél kevesebb gitt kelljen hozzá. Úgy csavartam az aluhengert, ahogy szerettem volna a farok elhelyezését, végül dróttal körbetekertem, hogy tartása is legyen. Leírva is szörnyen hangzik, hát ahogy még kinézett.. Az egyik legfőbb különbség, hoy Miia Alteste a mangában valóban nagyon kígyós, vagyis hosszú a valóságban legalább 7-9 méter lenne. Lásd a képet:

Kép

Némi lustaság is benne van a dologban, de képtelen lennék ennyi kígyórészt megcsinálni, ráadásul úgy kellett rendezni a farkát, hogy az ne nagyon legyen útban vagy ne érintkezzen  a teste többi részével, nyilvánvalóan a kidolgozás egyszerűsítése érdekében. Könnyebb dolgom lenne ha olcsón lehetne kapni a kétkomponensű Gyurmát, de ez a módszer megfizethető ilyen garázstuning figuránál.

Végülis kiegyeztem egy ilyen standard “álló” elrendezésnél, ahol a farok vége felfelé néz. Hasonlóan mit a képen:

Kép

Egyenlőre a kígyórész csiszolásán dolgozom, sajnos a bootleg azért bootleg amiért.. ennek sajnos hiányzik a jobb karja, kézfejet a másikról mentettem, de az al és felkart nekem kell megcsinálnom valószínűleg. A farok vége valószínűleg bekanyarodik majd a haja mögé valamennyire. Egyenlőre itt tartok, folytatás a készítéstől függően lesz.

DSCN0752 DSCN0753 DSCN0754 DSCN0758 DSCN0760 DSCN0762

Ma meghosszabbítottam a farkát, kitaláltam, hogy a farka hegye a kitartott kezét fogja vagy éppen hogy fogja érinteni, így nem lesz természetellenes a póz, Drótból megint egy rugót hajlítottam amit kinyújtottam kissé és megszélesítettem, majd odaragasztottam a végéhez és a kívánt irányba hajlítottam, igaz még mindig nem lesz a mangában látott hosszúságú a kígyóteste, de így is hosszabb lesz mint terveztem.

DSCN0763 DSCN0767

Ez a kép nem néz ki rosszul, de azt a hálóinget egy rémálom lenne megoldani, meg nincs is módszerem még, hogy átlátszó anyagot kapjak. El kell hogy gondolkozzak a fülein is, a jobb karját már fejben megcsináltam és pont ez az amit szeretek az egyedi projectekben, hogy előtte látom a fejemben ahogy meg fogom csinálni, és olyan is lesz, a Koakuma Nendoroidot is láttam készen magamban amikor nekiláttam szétszedni.

sample-ec36f26e5577c4ad6558d02feb21b8d2

Ma egy kicsit megcsiszolgattam a kígyótestet, utána a vágókoronggal kivágtam a kilógó drótváz darabjait, majd az utolsó kis maradék gittel és az ujjammal elsimítgattam a réseket, illetve a farok végének a drótvázát is rárögzítettem egy kis putty és gitt segítségével. a farok hegyét Puttyból fogom megformázni, épp hogy nem fogja majd érinteni a kezét. Elgondolkoztam azon, hogy különválasszam a farokrészt a testétől, hogy a későbbiekben egyszerűbb legyen vele dolgozni, de ez még tervezet. Elkezdtem a jobb karjának rögzítésén is dolgozni, egy nejlon darabot ráhúztam a karcsonkra, majd a putty-t rányomkodtam, hogy meglegyen az ellenpárja, ehhez fogom majd megcsinálni a kar többi részét.

DSCN0771 DSCN0775DSCN0781DSCN0773

Ma eljutottam a farka végéig, kicsit még vékonyítani kell majd, viszont muszáj leszek valahogy különválasztani a felsőtestét ,mert nagyon közel van a bal oldalához és karjához, és nem tudom rendesen kidolgozni majd.

Ezenfelül megformáztam az arcára a pikkelyeket és a füleit is igyekeztem a képeken láthatóra. A haját is elkezdtem, valamint megcsináltam a csatokat is.

A legnagyobb munka határozottan a jobb karja lesz majd.

DSCN0783 DSCN0784 DSCN0785 DSCN0786 DSCN0790

A körfűrésszel levágtam a felsőtestet a farokrészről, majd a farokrészt kicsiszoltam, leködöltem mattfeketével, majd lefinomítottam, hogy előjöjjenek a kisebb hibák. Sajnos elég sok helyen előjött a drótváz amit szintén a vágókoronggal kellett kivágni, és újragittelni. A jobb karját is elkezdtem, egyenlőre a rögzítés van megoldva, meg a karja hosszúsága. Be kell úgy állítani, hogy ne ütközzön sem a hajába se az oldalába.

Nagyon valószínű, hogy szoknyát fog kapni, valószínűleg az OJ által már emlegetett farmerszoknyát, így megspórolom a derék újragondolását, az ugyanis a gond vele, hogy úgy kell megcsinálni, hogy össze lehessen rakni, de egyben is legyen, de közben ne törje le a farkát a kezével ami útban van. Persze a szoknyát is rá kell majd valahogy tennem, a másik ötletem az a “tradícionális Lamia alsónemű, valami ilyesmi:
006Persze ezt is meg kell csinálni, plusz szerintem nem megy annyira a bikinifelsőhöz, azt viszont nem szeretném moddingolni, így is sok a munka, nem akarok nagyobbat harapni mint amit le tudok nyelni.DSCN0794 DSCN0798 DSCN0802 DSCN0803 DSCN0805 DSCN0808

Megcsináltam papírból a szoknyát egyenlőre, még ki kell találjam, hogy fogom kivitelezni. Mármint magát a szoknyát nem nehéz, csak bekenem a papírt gittel, és kicsiszolom, az összeillesztéssel van a gond, lehet hogy megint szét kell vágjam a testét, meg kell csináljam, hogy a pikkelyei a hátán és az oldalain kicsit felfussanak lehet, hogy megpróbálom ott kialakítani az illesztési pontot.

DSCN0815 DSCN0816

Ma újra nekiálltam kicsit, a jobb karjához kezdtem hozzá, mert ez volt a legnagyobb alkotói blokk előttem, belőttem a kar véglegesre tervezett helyzetét, és kb. 3 réteg gittből felhúztam a kar vonalait. Majd rájöttem, hogy túl hosszú lett a felkar, így hát vágás, majd kb 4mm-t kivágtam belőle és visszaillesztettem az alkart, egybecsiszoltam újragitteltem.

A  vállához rögzítést véglegesre tervezem, miután elégedett leszek a kar formájával.

DSCN0853 DSCN0854 DSCN0857 DSCN0855

Reklámok

11 hozzászólás to “Lamia Project aka: Miia”

  1. Nagyon tetszik,
    és az elgondolás is nyerő, különösen hogy én is olvasom a mangát így ismerem a karaktert 🙂

    Háromszög pantsu-matricát is teszel rá, vagy azt a részét nem kívánod külön kidolgozni? 😀

    • Jakker Says:

      Még nem tudom, hogy pantsuban vagy valami más alsó ruhaneműben lesz e.

      • Átlátszó negligeé is menne hozzá 😛 vagy akár a farmerszoknya.
        Bikini fekete marad, vagy lefested mondjuk sárgára, hogy jobban hasonlítson a fenti borítóképhez?

      • Jakker Says:

        Mindenképp át lesz festve, mert az egész testén megvannak a Bootlegre jellemző öntésmaradványok és vonalak. Próbálok majd valami decent ruhát kitalálni, vagy marad a bikinifelső. Egyenlőre a karakter a tuti a ruha még nem.

  2. Prof. William Says:

    Jól néz ki!

  3. Gratulálok a nagy fához, amibe a fejszédet vágtad, meg az eddigiekhez 🙂 Csak belekezdtél akkor egy lamiába, már vártam 🙂

  4. Szépen alakul.
    A fején már most jól mutatnak a rátett extrák.

  5. Nagyon jó lett a karja!
    Ha még le is fested, senki nem fogja rámondani, hogy eredetileg nem hozzá tartozott.

  6. Viktorius Says:

    Nagyon tetszik! Teljesen véletlen találtam rá a blogra, de a bejegyzés hatására kötelességemnek éreztem, hogy végignézzem az egészet. Az ilyen részletességű munkák előtt mindig megemelem a kalapom, hiszen messze felülmúlják mindazt, amit én a két kezemmel valaha is alkotni tudok.

    • Jakker Says:

      Köszi, természetesen még bőven előfordulnak ‘novice’ hibák amiket elkövetek, de ha összehasonlítom sok mostani munkámat a régiekkel akkor észrevehető némi fejlődésféle 😀

Vélemény, hozzászólás?

