Resin Kit: Shirahoshi Hime & Monkey D. Luffy

Hogy is mondják azt amikor feladják a leckét valakinek? ja pont így… Egy gyors kis Story~:

Palidy: Melyik felét tegyem ki a Shirahoshi-s Doboznak?
Jakker: Ezt most komolyan kérdezted?
Palidy: xD Nem.
Jakker: De nekem az a másik sokkal jobban bejön, ahol Luffy ül a kezében.
Palidy: Ja-ja csak az egy vagyon.
Jakker: Yup, resinben meg nincs az az Isten, hogy én azt meg tudjam csinálni…

KépSzóval igen, egy nappal később pedig kinyitok egy “kapott” dobozt amiben na ki figyel???
Igen Shirahoshi az amelyiknek Luffy ül a kezében… Nah akkor lássunk is neki.
Adatlap:

  • Classification(s)
    Excellent Model, Portrait Of Pirates “Sailing Again”
  • Origin(s)
    • One Piece (ワンピース)
  • Character(s)
    • Monkey D. Luffy (モンキー・D・ルフィ)
    • Shirahoshi (しらほし)
  • Company(ies)
    • MegaHouse (メガハウス) Manufacturer
  • Artist(s)
    • Ajiken (あじけん) Sculptor
  • Material(s)
    PVC
  • Price
    ¥8800
  • Release date
    2013/04/30, 2012/08, 2012/06/30
  • Dimensions
    H=225 mm (8.78 in)
    KépEzek a PVC Adatai az enyémé a Tsuki Board szerint “öö dehiábaresinmerezakkorisbootleg” aha fákk jú túú!
    KépKép

Az összepróba és a nagyobb öntőforma maradványok levagdalása hamar megvolt, nagyon jól lehetett használni az kézi gyorscsiszoló gépemet, csak nem szabad kapkodni vele, mert zabálja az anyagot, szóval csak óvatosan.

Kép

A jobb karját összeragasztottam, sokáig nem értettem, hogy ezeket a darabokat miért öntik külön, persze ma már tudom, hogy pont az öntés miatt, minnél laposabban kell úgymond megtervezni a szétszedett kitet, mert a bonyolultabb darabokat nagyon nehéz anélkül kiönteni, hogy ne maradjanak légbuborékok ami azzal járhat, hogy hiányozni fognak egyes részei a figurának.

KépKépKép

Nem bírtam megállni, hogy Luffy-t szinte azonnal kifessem, a szalmakalap pereme törékeny! Javítani kellett, illetve kipróbálgattam ecsettel való árnyékolgatást is, a végeredmény:
Kép

A Talapzatot, munka közben álmodtam meg, az Angel Resinből megmaradt a Mozaikkeret fele.
Kapott egy csiszolást, majd egy Matt-fekete réteget, a szikla amin Shirahoshi ül a képeken kék színekben pompázik, amit hűen próbáltam követni. “belőttem”, hogy fog ülni a figura a talapzaton, figyelembe véve idösanyám tanácsait is, megfúrtam, beleragasztottam a drótokat, így rá lehet rögzíteni a talapzatot, de akármikor le is lehet szedni. Vettem a papírboltban Temperát (Vazze 4 szín 1500 rúpiáért…) Ezzel pedig igyekeztem a talapzat látható részére egy tengerfenék? árnyalatot? mintát? nevezzük kék katyvasznak látszó dolgot festeni. a tempera töményen ment rá, kicsit márványosan összekeverve a festéket végül pedig amikor már majdnem száraz volt akkor száraz ecsettel ‘ütögettem’ a felszínt amíg a kívánt eredményt nem kaptam. A keretet újra átkentem fekete temperával, majd az egészet lelakkoztam.
KépKépKépKépKép

Eddig példa nélküli módon az ülőalkalmatosságát is temperával festettem be, hogy passzoljon a szín, a pink korall már a jól megszokott vízalapú Game Color/Model Color festékkel készült.
Hajszárítós szárítás után hígítottam fekete festéket, ezzel kiemeltem a mélyedéseket, egy kis textúrát adva a kék sziklának. A tengeri virágok és a korallok festése van hátra, azzal lesz teljesen befejezve a talapzat. Én elégedett vagyok a végeredménnyel, majd a kommentekből kiderül, hogy jó lóra tettem e.
KépKépKépKép

Kész van az Alapozás.

DSCN0699

DSCN0697

A Festés:

Elég sokat szarakodott az Airbrush pisztoly, teljesen szétszedtem, kipucoltam, és még sem akart egyenletesen fújni, vagy egyáltalán. lehet hogy ezek a régi festékek amiket kaptam vannak beszáradva és csomósak, így kb azonnal  eltömítik? Nem jöttem rá.

DSCN0703

A szemekhez ezúttal a kithez járó “matricákat” használtam, aki csinált már modellt az tudja hogyan működik, be kell áztatni a matricát, majd a felületet is, és erre ‘ráhúzni’, majd eligazgatni és hagyni megszáradni. Egyszerűen ment, jól is sikerült, és szép is. Nem bántam meg a használatát, kb. az egyik legfrusztrálóbb lépést tudtam le 3 perc alatt.

DSCN0705 DSCN0708

A Talapzatra a kiegészítőket a fényképek alapján festettem, a korallokat fújtam a két virágot csak ecsettel. Szerencsére a tempera sem repedezzett fel, és jól is sikerált.

DSCN0709

Legutoljára hagytam a testét, leszögezem nem voltak segédvonalak amik alapján tudtam volna a csíkozást, így randomizálva lettek. Nem lett tökéletes, de elégedett voltam vele. Először világos pink és violafehér mixel festettem be az egészet, utána lakk, majd jött a kiragasztás Tamiya maszkolóval. Eztán jött a Blody Red, maszkoló le és az egészre selyemfényű lakk. Így is nagyon sérülékeny sajnos.DSCN0712  DSCN0717 DSCN0718

DSCN0719

Némi szenvedés (Megint rengeteg darab gondolta azt, hogy baromira vicces dolog notóriusan leesni a fogókról a földre egy friss réteg festés után…)

DSCN0713DSCN0715

DSCN0722

Összeragasztás:

Nagyon nem sikerült a dereka, egyszerűen akárhogy szenvedtem nem ment annyira össze. hogy fullos legyen, egy vékony hézag maradt ami bosszantó, javításra van tervem de rizikós. Összességben jól ment a kit, élveztem is a készítést, plusz pont volt a szemmatrica, és az alap darabok hibáinak hiánya, negatív volt a derék nem passzolása, a haj egyik tincsének túl egyenessége, amit keservesen tudtam eltüntetni és a legnegatívabb az alsó testen a csíkozás segédvonalainak hiánya.

De elég a dumából tessék csodálni vagy csak simán nézni:

DSCN0723 DSCN0726 DSCN0731 DSCN0732 DSCN0734

 

DSCN0735 DSCN0747

Jakker

Reklámok

6 hozzászólás to “Resin Kit: Shirahoshi Hime & Monkey D. Luffy”

  1. Wow, nagyon profi munka! És a kék szín jól is megy majd az arany/rózsaszín figurához 🙂
    De a második, kifestett Luffyról készült képen mi az a két fekete monokli a szeme körül ? :O

    Resinezésnél azt soha nem értettem, hogy mi a halált számít az, hogy bootleg-e vagy sem az adott kit? Jó, a kínai utánzat illesztése biztosan elmarad a rendezvény-limitált japán kiadásoktól (amik ugyanúgy nem hivatalos figurák), de formára ugyanaz és miután már összerakod és a legjobb tudásod szerint kifested, nem mindegy hogy milyen volt darabokban? Szerintem a kész mű alapján nem sokan tudnák megmondani a különbséget, hogy eredetit vagy bootleget festett az ember 😀

    • Jakker Says:

      az eredeti figurán is van egy fekete karika a szemek körül, csak az enyim nem sikerált olyan vékonkára.
      a másikra meg: “Merazakkorishamisítvány” ez volt az Alertnek a lényege

  2. Aztaaaaaaaaaaa!!!! *.* Eddig nagyon szép, ezzel a kibővített talapzattal jobban is mutat, mint az eredeti.

    A bootleg dologhoz annyit, hogy mivel PVC figuráról készült, tehát eredeti resin kit nem létezik belőle, ezért kell így jelölni. Tsukin amúgy az összes e2046-on kapható resin bootlegnek számít. Hiába recast, elvileg akik gyártják ezeket a figurákat, nem fizetnek semmit az eredeti figurák készítőinek, tehát illegális a gyártás. A logikát értem, csak szerintem fölösleges, hogy ilyeneken menjen a szőrszálhasogatás.

  3. Szép! Miközben a lépéseket figyeltem, ujjongtam, hogy de jól fog kinézni átmenetes farokkal, de nem jött be, élesek a csíkok 😀

    Tudom, sok bajom van, főleg, hogy azt se tudom, hogy néz ki az eredeti karakter 😀

    A túl egyenes tincs a “Kész van az Alapozás.” felirat fölötti képen látszó villámcakkos (törés-egyenes-törés) szakasz?

    A szemmatrica jó dolognak tűnik.

    Mindegy, akárhogy is, összességében mindenképp gratulálok!

    • Jakker Says:

      Ha megnézed az eredeti figurát, ott is egyenesek a csíkok az altestén, és az animében/mangában is. A “túl egyenes” tincs az szerencsére nem látszik, mert az pont a középső belül ami a háta felé néz.

  4. Nagyon szép lett *.*
    Minden elismerésem.

Vélemény, hozzászólás?

