Tuning Haru-Hanako

Sokat gondolkoztam ezen, még mielőtt az első resinemnek nekiálltam, videókon láttam ahogy elkészítenek a semmiből egy figurát, és szerettem volna kipróbálni magamat.

Persze 1/8 as női testet csinálni marha nehéz, így egy kis csalás fogant meg a kisagyamban.

Ekkor villant be az anno 3000 Ft ért vásárolt 1/8-as Suzumiya Haruhi figura, ami szintén nem eredeti, és úgy gondoltam, hogy ezért nem lenne annyira nagy kár.

Először is ki kellett találni, hogy mit akarok csinálni belőle, szinte azonnal bevillant Ikezawa Hanako a Katawa Shoujo c. Visual novelből.

Hanako-nak egy lakástűzben megégett a teste jobb oldala és a apja meghalt, visszahúzódó szégyenlős természet. Haruhit forgatva megpróbáltam elképzelni az átalakítás folyamatát, és magam is meglepődtem, hogy szinte a legutolsó lépésig mindent el tudtam képzelni, így végül megszületett a döntés és nekiálltam.

Tervrajznak a következő fanartot használtam.:

Persze nem vagyok se rajzzseni se szobrász, de ezt igyekszem helyettesíteni eltökéltséggel és kitartással.

Kezdésnek szét kellett szednem a figurát, nem volt nehéz megtippelni, hogy a gyárban sem egyben csinálják, és a resines tapasztalatok révén hamar rájöttem hol vannak az összerakási pontok. Maga a szétszedés már persze más tészta volt, nem úgy rakták össze hogy könnyen szétessen, ezért tisztelet jár nekik mégha hamis figurát is csináltak.

A legnagyobb gond a hajának “belső” része, (ez az a rész ami csak alulról látszik és azért van, hogy kitöltse a nyak és a haj hátsórésze közötti rést) elég emberesen volt rögzítve, így ezt csak vésővel tudtam leszedni róla, de kisebb sérüléssel megúszta a darab. Derékban alapból ketté lehet szedni, nem tudom ki az aki szereti szoknya nélkül kirakni a figurákat, én nem tartozom közéjük.

A következő problémák merültek fel:

– a feje oldalirányba néz.

– a szája nyitott.

– a bal lába be van hajlítva.

– a dereka előredől.

– a jobb-kézfeje nem jó pózban van.

– a felsőruházata a deréknál véget ér.

– rövid a haja.

– nem találom a vasgittemet.

Elég hosszú lista, de nem lehetetlen kipipálni őket. a legnehezebb a kézfej és a haj megoldása lesz de csak szépen sorban. a karjait megcserélem, az előrenyújtott jobb karja bal oldalon lesz lefelé nyúlva, ide lesz a bal kézfej visszatéve ami ökölbe van szorítva. a jobb karja pedig a levehető cserélhető karszalagos balkar lesz, ami sajna egy karszalagnyival és egy vállnyival rövidebb, szal itt kénytelen leszek pótolni majd. A Yukariból megmaradt kézfej persze pont balkéz, így nem tudom használni.

A Vasgitt csak megkerült, így tudtam valamit kezdeni a figura szétbarmolásán kívül is, sajnos ez kötés után törik és nehéz csiszolni, így vékonyan nem tudom használni. (Rendeltem anyagot csak meg kell érkeznie) szóval a törzséről egy kölcsönkapott sebészkéssel levagdostam a ruha tengerész-részét és  a szalagot. Ezután bekevertem egy adag gittet, és kicsit megplasztikáztam mellben, mivel Hanako enyhén szólva lekörözi Haruhit, persze nem ennyire, de mellfetisiszta lévég megengedtem magamnak egy kicsit nagyobbat (ó a kötetlenség előnyei~) többszöri csiszolás faragás után már egész jól álltam vele amikor rájöttem, hogy túl rövid a ruha, az aljának rá kellene lógnia a szoknyára, és egy cikkes minta is van benne. Terveztem feladni a gyurma-Putty megérkezéséig és mást csinálni, de szemebe jutott a gyári szoknya, ami megmaradt volna.

A szoknyát az eredeti helyére ragasztottam, berajzoltam a mintát és a vágás helyét majd körbefaragtam, a kibuggyanó ruharészt meg feltöltöttem gittel.

Még a nyakrészt kell megcsinálni valahogy.

Mellnövelés után:

Ruhaujjak felpakolása és a szoknyából kifaragott alsó rész:

Fölösleg lefaragva és kíváncsiságból felrajzoltam a ruha mintáját:

Az arca Haruhisan nagyra nyitott szájjal kiált a világba valami hozzáillő baromságot, ami tökéletesen ellentétben áll Hanako személyiségével, így egyszerűen betömtem a száját gittel, elcsiszoltam és a sebészkéssel csukott, se nem mosolygós se nem szomorús szájat igyekeztem faragni neki, van mód javítani szal lehet még hogy alakítva lesz.

A Nyakánál is elvágtam és megdöntöttem, hogy egyenesen álljon a feje.

A derék és a bal láb problémája következett, a lábat elvágtam… volna ha nem lenne valami eszméletlen kemény anyagból, így csak a fűrész vitte, megfelelően lerövidítve felfúrva összeragasztva és a rést kitöltve oldottam meg, a derékhoz is át kellett állítanom a lábai helyzetét, hogy ne dőljön eőre, itt jó kis rés maradt, remélem nem fog nagynak tűnni a hátsója majd. A lábain elcsiszoltam az öntés után maradt sorját ha már a gyárban képtelenek voltak rá, valamint mivel Hanako harisnyát hord a zokni bevágását is el kellett tüntetni.

Egyenlőre ennyi fojt. köv. A legnehezebbnek a hajhosszabbítás ígérkezik, ezt csak rendes levegőn száradó Puttyval tudom megcsinálni. hátul derékig érő kell hogy legyen, és elöl is a fél arcát el kell majd takarnia, Ez a gitt amit most használok, eredetileg autókhoz van kitalálva szal. elég nehéz vele dolgozni, és minden kis mélyedésbe meg gödörbe ami megmarad keverni kell újabbat,vagy ha nagyon kicsi akkor a levegőn száradó tesóját kell használni, a szoknyát még nem tudom hogy fogom megoldani, mert ez a rakott szoknya elég nehézkesnek tűnik, de majd meglátjuk. a Ruhához mellékelten ezt a képet is segédeszközként használom. (szerencsére valaki cosplayt tervezett magának 1000 köszi LiJianliang-nak.)

2. Nap:

Ma folytattam a torzót, megkapta a puffos vállakat, és összeillesztettem a két karral is, még nem tökéletes, de nem lehet elkapkodni, kapott még egy nyakrészt is, szépen körbe, nem lesz olyan szoros mint az eredeti ruhánál, de máshogy nem tudom betenni a nyakrészét. Elkezdtem csinálni egy masnit is a mellkhasára, de nem valami bíztató egyenlőre, szal lehet hogy az egyik levágottat megpróbálom feltuningolni a későbbiekben.

Az arcát is újrakalibráltam egy kicsit, mert nehezen tudtam elképzelni a száját, ha ilyen erőszakos tekintettel néz rám, persze a vasgittel nem lehet lukmentesen dolgozni, így 3-4x is újra kell kenni a kimaradásokat, ezt a gyurma állagúval meg lehetne úszni, de az most még nincs itt.

A kezet amit elkezdtem csinálni, inkább félreraktam, mert nincs hozzá olyan szerszámom és anyagom amivel jól meg tudnám csinálni, a gyurmából szintén megoldható lenne. Ehelyett a kinyújtott mutatóujjú kezet vettem elő, persze marhára nem illett hozzá, így levágtam az ujját, majd kifaragtam neki a helyet. A levágott ujjat kettévágtam, ferdén összeragasztottam, majd a kifaragott helyre beragasztottam és igyekszem szépen eltüntetni a nyomokat. A jobb karját a teste elé szerettem volna, és jobban behajlítva, de erről kénytelen voltam lemondani,  a végleges helye nem lett rossz szóval marad.

Egy újabb probléma látott viszont napvilágot a karok felrakásával. Ha rögzítem őket véglegesre akkor nem tudom majd normálisan lefesteni, mert beleér  ruhába. Szóval hagyok majd egy kis benyúlást, hogy úgy lehessen összerakni mint egy resint.

Egy másik gondom, hogy amikor összepróbáltam a törzsével, még mindig nagyon előredől a figura, szal a csapon is faragnom kell még.

A bal cipője eredetileg lábujjhegyen állt, ezt befűrészeltem és a rést kitöltöttem gittel, utána a bokáit egészítettem ki alul hogy ne lógjon ki a cipőből.

A szoknya beillesztését még nem tudom, hogy fogom megoldani, legalább combközépig kell érnie majd, eléggé félek hogy megnyúlt a figura a darabok miatt, így 1/7 es lesz a teste a fej meg marad 1/8, mostmár nincs mit tenni, remélem a hajjal sikerül ellensújozni majd.

3. Nap:

Ma nem csináltam látványos dolgokat, finomítottam a felsőtesten és a lábakon, valamint a szoknyát kezdtem el megtervezni.

Ezúton is szeretnék figyelmeztetni mindenkit, aki legalább olyan hülye mint én, hogy sose saját magunk fele faragjunk, pláne ne szikével!

A szoknyát papírból vágtam ki ,nagyjából így már tudom milyen hosszú lesz, ami gondom van, hogy hogyan fogom összejátszani a ruhával, van elképzelésem, de nem tudom, hogy működni fog e.

Ismerkedtem a hajával is kicsit, szerintem meg tudom majd csinálni, csak ügyesnek kell lennem.

4. Nap:

Mivel a puttym még mindig várat magára, ma elugrottam a papír írószerbe és vettem egy csomag gyurmát, később amúgy is szükségem lesz rá, valamint olyasmit pillantottam meg ami remek ötletet adott, de ez marad meglepi.

Szóval, kicsit kérdezősködtem pár makettezős fórumon, szerencsére segítőkészek voltak a srácok, Zoli azaz georch pedig remek ötletet adott a szoknya elkészítéséhez. Hogy a rakott-szoknya jellege meglegyen, csíkonként fogom kivágni a szoknyát, először minden másodikat fogok feltenni a figurára, majd rányomom a felsőruházatot, ezzel könnyen be tudom állítani a törzs helyzetét is, szal kettőt egycsapásra. Amikor a csíkok megkötöttek, jöhet a második kör, ezek az alattalévőket egy picit takarni fogják. A csíkokat majd sablonnal fogom kivágni a kilapított puttyból, hogy egyformák legyenek, a szoknya “állását” pedig a lábai köré rakott gyurmával fogom megoldani.

A bal kar helye lesz majd kritikus, nehogy ütközzön a szoknyával. A bal lábát is gyurmával rögzítettem ideiglenesen, és egyből szembeötlött, a kiegyenesítés miatt, hogy túl széles lesz a csípője, aki látott már erősen alma alkatú hölgyet az tudja miről beszélek, szal a bal combjából is lesz lefaragva még bőven.

A hajat is megpróbáltam gyurmából megcsinálni, sajnos elég puha és nehéz szépen ujjlenyomatmentesen csinálni, remélem a putty egy picit keményebb lesz, és lehet majd csiszolni kötés után,  rájöttem hogy egyszerűbb egyedi hajelsőt csinálni, mint a gyárit kiegészíteni, ugyanez igaz volt “sajnos” a hátulsó hajrészre is, mert Haruhi rövidre nyírt haja túlságosan terebélyes és sehogy sem tudtam megoldani, hogy hosszú/ karcsú legyen és el lehessen csalni a rövid hajon, így azt is magam kell megoldjam, egyenlőre még nem tökéletes,  próbálkozni fogok, elég nehéz feladat lesz, viszont az eredeti haj így már nem fog beleérni a nyakrészbe, és úgy tudom elhelyezni ahogy akarom.

Igyekszem szem előtt tartani, hogy nem lesz tökéletes a figura, de törekedni fogok rá, hogy minél jobb munkát végezzek vele, ha csak feleanynira lesz nehéz használni a Putty-t mint amennyire számítok, akkor úgy érzem az eredmény egész jó lesz, ötletem még van rengeteg, ez elég nagy lökést fog adni, ha minimum elfogadhatóan jól sikerül 🙂

Köszönöm az eddigi biztatásokat is, igyekszem kiérdemelni őket.

5. Nap:

Ma megcsináltam Hanako talapzatát, nem a régit, az nagyon jó lesz valamelyik resinhez később, helyette sokkal jobbat találtam ki.

Mint ahogy mondtam amikor a gyurmát mentem megvenni, megpillantottam valamit a boltban ami remek ötletet adott. A Rico Design termékét “Mozaikot” Fekete és Fehér üvegmozaikot vettem, 1×1 cm-eseket. Vettem egy képkeretet is a hátfal rész 14×14 cm a keret 15×15 és belül 11×11 cm-es. A nyers keretet barna színű fapáccal átkentem, szerencsére bőven volt belőle itthon és ráragasztottam a falapot középre forróragasztós pisztollyal. miután megszáradt a képkeretet megfordítottam és a hátuljára Sakktábla mintában ragasztgattam fel a mozaikokat, nem lett teljesen pontos, de alig látható és nagyon jól néz ki, a félkész munkáról nincs képem mert annyira belejöttem a készítésbe, hogy elfelejtettem  xD

A talapzat háttere: A játékban Hanako elég magányos, így amikor senki sem látja azt játssza, hogy csak  sötétebb színű kövekre lép. Szerintem ideális talapzat a készülő figurámnak.

Egy hosszabb szünet után ismét updatelek kicsit, szóval a rendelkezésemre álló csekély mennyiségű Puttyból nekiálltam a haj első részének, ehhez felhasználtam az eredeti haj egy darabját is.

Először a fejet becsomagoltam szorosan egy nylonba, majd a puttyból egy darabot összegyúrtam, amíg egységes zöld színe lett, ezt keresztben rátettem a fejre és elnyújtottam a végeit. a Jobb oldalra benyomtam a haruhi hajdarabot, a jobb szeme elé pedig belógó tincseket raktam. Száradás után igyekeztem hasonló formára faragni a már keményre kötött hajat, mint az eredeti darab. Miután megvoltam, matt feketével lefújtam az egészet és így csiszoláskor láthattam, hogy hol maradnak gödrök, még dolgozni kell rajta, de nem lesz rossz.

2010.06.07

Kaptam egy kis lelki lökést, így felbátorodva nekiláttam Hanako haja hátulsó részének, előtte az arc hátulsó üreges részét kitöltöttem, majd egy “golyót” formáztam rá, hogy kitöltsem az üres helyet, utána lealapoztam, hogy ne nézzen ki olyan idiótán a betapasztott szájával, meg kell valljam elégedett vagyok az eredménnyel.

A fejet ezután a törzsre raktam, majd becsomagoltam fóliába, erre azért van szükség mert a Putty nem csak megköt, hanem ragad is. Másnap nekiláttam a hajrész kialakításának, szerintem kezdetnek jó lesz, méh persze van vele bőven munka, csak megint anyagra kell majd várnom, addig marad amit tudok, sajnos a szoknyához nem maradt elég putty pedig az az egy főbb darab van hátra, addig a többivel kell foglalkoznom.

A másik probléma a karok felhelyezése lesz, ha egyberagasztanám akkor nem is lenne gond, de akkor piszkosul nehéz lenne festeni, így marad a szivózás egyenlőre.

Miután felpróbáltam a hajat, újabb probléma lépett fel, történetesen oldalnézetnél a nyak és a haj között látszik a “golyó” amit a fejnek csináltam, természetesen a két oldalára még kerül egy-egy tincs, de azt a rést el kell tüntetni. Szerencsére videón már láttam hasonló gondot, így egy a fültől fülig húzódó gallért csináltam aminek kicsípkedtem a széleit, picit még mókolni kell vele, de remekül elfedi a hibát és a haj részének látszik.

Egyenlőre ennyi, fojt. később.

19 hozzászólás to “Tuning Haru-Hanako”

  1. Szia Jakker!

    Nagyon ügyes vagy, már most látom milyen szép lesz.^__^
    Drukkolok nagyon, és alig várom már hogy láthassam a végső képeket róla. 🙂
    Végre haszna is van egy hamisítvány trutyi figunak. xDDD

    Hajrá Jakker!

  2. Rui-chan Says:

    Szia Jakker!

    Látszik, hogy profi vagy, nagyon szépen megoldottál eddig minden problémát. Szerintem a végeredmény gyönyörű lesz, akárcsak a resineknél. A hamisítvány Haruhi meg végre jó célt szolgál. 😉

  3. Naru-chan Says:

    Szia! 🙂

    Hű, ez igen! *o* Minden elismerésem a hamisítvány figusz kreatív felhasználásához! 😀 Várom már a kész műről a képeket, biztos nagyon szép lesz! ^-^

  4. Hi ^^

    Hűha, eddig jól néz ki, szóval biztos vagyok benne, hogy nagyon jó lesz :3

    Hajrá-hajrá! ^^

  5. A mordályos nyul Says:

    Tyű, aztamindenit!
    Kíváncsi leszek a folytatásra! 🙂

  6. alvaro84 Says:

    Kreatív azonkívül epic, szóval figyelem a fejleményeket!

  7. Kábé mennyi idő míg összehoz az ember egy ilyet? Kíváncsi vagyok az eredményre.

    • Jakker Says:

      Most perpill azért áll a project, mert nincs anyagom hozzá, a jövőhét vége lesz elvileg amikor megint tudom folytatni, amit eddig látsz az 3 napi munka, ha tippelnem kell akkor kb 2 hét lenne mire befejezem, ez persze szünetekkel és nem egésznapos munkát jelent
      ha csak ezt csinálnám akkor olyan 1 hét.

      • alvaro Says:

        Így összevetve egy figura árával, nem is kapsz olyan jó órabért 😀 😀 😀

        Na jó, ezt persze nem így kell számolni. Ha az én danmakuprojectemet nézzük, amiből valószínűleg sose egy fillért se látok, ott még rosszabb lenne az eredmény 😀
        De én is örülni fogok, ha valami működő lesz belőle 😀

  8. Jakker Says:

    Hát órabérem nem lesz, a fizu a végén maga a kész figura lesz 🙂 Az pedig ha jól sikerül akkor több mint elég.

    Mindenesetre egyenlőre nem hiszem hogy ilyet rendelésre is csinálnék, nehéz lenne megfizetni 🙂

  9. Palidy Says:

    Szia.

    Szerintem nagyon jó lesz. Főleg hogy te csinálod csináltad, így sztem akkor is nagyon tetszeni fog ha nem is lesz annyira jó. De én úgy érzem nagyon szép lesz a végeredmény 😛

    Legalábbis én szurkolok neked 🙂

  10. WAO 😀 Nagyon jó lesz sok siker hozzá^^ Az egyetlen problémám vele, hogy mintha picit túl.. merev lenne. De lehet csak a kezei állása miatt tűnik annak^^”

    Azért várom mit sikerül kihoznod Miss Suzumiya Bootlegből:D

    • Jakker Says:

      sajnos nem hagy túl sok lehetőséget nekem, a karjait nemnagyon tudom módosítani, eredetileg úgy terveztem, hogy a jobb karjával is takarja az arcát, de be kellett látnom, hogy nem tudom megcsinálni, így mindkét keze ökölbe lesz, és a jobb karja csak a hasa előtt lesz.

  11. Möraja Says:

    Hmm, jó régi projekt, de mindig visszanézek, hogy van-e változás, mert kivi vagyok a végeredményre. Vagy ez leállt és ne kíváncsiskodjak?^^;

  12. […] ártana a Tuning Haru Hanako projectemet befejeznem amit több mint 2! éve kezdtem el. De ez most egy új ötlet, és sokkal […]

  13. Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that
    it’s really informative. I am gonna watch out for brussels.
    I’ll appreciate if you continue this in future.
    Many people will be benefited from your writing.
    Cheers!

  14. If you are going for best contents like myself, just pay a quick visit this web page every day since it
    provides quality contents, thanks

  15. An impressive share! I have just forwarded this onto a co-worker who had been doing a little research on this.
    And he in fact ordered me dinner simply because I found it for him…
    lol. So let me reword this…. Thank YOU for the meal!!
    But yeah, thanks for spending time to discuss this
    topic here on your web site.

  16. Hi there, of course this article is genuinely good and I have learned lot of things from it
    about blogging. thanks.

Vélemény, hozzászólás?

