Yukari~n

11. Projectem:    Yakumo Yukari

Méretarány:   1/8

Honnan:    “Touhou Project” <— (ki hitte volna..)

Mivel hétvégén nem tudom befejezni Alice-ékat így nekiláttam Yukari-samának, ismét örök hála az Animelandeseknek.

Tehát a kezdet a már megszokkottosan indult, az napernyője és a szoknyája volt két részből így ezeket összeragasztottam felputty-ztam és féredobtam, a darabok nagyon szépek voltak, öntési hibával nem találkoztam, a sorják is szépen ugráltak lefelé. Ennyi masnit még összesen nem csináltam amióta resinezek.

Nagyon ötletes “talapzata” van, de ezenkívül még rá fogom tenni egy másikra is. Viszont a gapból amin áll kinyúlik egy kéz is ami nekem nagyon nem jön be, így ezt szépen kihagyom, majd egy egyedi figusznál jól fog jönni az a kéz 🙂 A helyét egy darab sorjával és putty val tüntettem el. A GAP egyik szárát először fordítva ragasztottam fel, így levágtam, kézi fúróval felfúrtam és összedrótoztam, de aztán elgondolkodtam, hátrafele jobban néz ki, szerintem lehet hogy ugyanúgy ragasztom majd vissza és a masnit kell csak ügyesen elhejezni.

A főbb darabokat már összedrótoztam, elég komplex figu lesz, kicsit furcsa a mérete a három  1/6 os után. egyenlőre a napernyő nyele aggaszt elég gyenge darab, a napernyő pedig nem lesz egy pehelysújú… A hétvégén szerintem befejezem a csiszolásokat és egy összepróbálás után lehet majd alapozni.

A Napernyőjét és a szoknyáját viszonylag hamar megcsináltam, egy kicsit javítgatni kellett rajtuk meg egy darab sorját bevágni a napernyő fodros részébe hogy ne legyen rés az anyagban, de sokkal kevesebb szenvedés volt velük. A napernyő nyelét is méretre vágtam, 2 és fél centit lenyesegettem belőle, remélem jól fogja tartani magát.

Az összepróbálás kicsit körülményes volt, de pár extra drótcsappal ezt is megoldottam és le tudtam normálisan fotózni.

A sok kicsi masni kivételével mindent feldrótoztam és készen állnak az alapozásra.

A Mosáson túlvagyok, holnap alapozok, sajna a hideg miatt lassabban fog száradni, szal ha azzal megvagyok a talapzatát fogom csinálni.

Alapozással semmi probléma nem volt, pár résznél volt egy kis maródás szerűség, foggalmam sincs mitől, no sebaj azokat P800-al elcsiszoltam és újraalapoltam.

A Festést a hajával kezdtem, kicsit sokat fújtam rá egyszerre és folyogatott amiket ecsettel szedtem le róla mielőtt megszáradt volna, 3x fújtam le azzal már szépen egységesen takart, ecsettel vaszleg még most is az első hajrészt festeném, nagyon impozáns hajkoronával rendelkezik.

Majdnem szívbajt kaptam amikor rájöttem, hogy két nagy masni hiányzik, valószínűleg amikor levertem a földre 3 hete akkor vesztek el, na fél óra keresés után jöttem rá, hogy azok külön vannak a krokodilcsipeszes fogókon, a napi izgalom is megvolt. Másodjára festettem a lila ruhát, szoknyát és a vállakat, mivel a kedves kitkészítő nem szedte szét eléggé így kénytelen voltam kidolgozni egy új maszkolást, vagyis csak annyira új hogy megfelelő anyag nélkül kellett,  lényeg az hogy az írószerboltban kapható kék öntapadós gyurmát tömködtem be azokra a helyekre ahova nem fért szalag. ami meg túl lógott azt ecsettel javítottam be lilából.

Elkészítettem a talapzatát is, egy téglalapra fog kerülni a Gap amit szintén lefújtam mattfekete spray el, még piros ködöt fog kapni, utána csak a szemeket kell benne kifesteni.  A  legjobban attól tartok, hogy a lakkozásnál megint ki fognak fehéredni a darabok amit nagyon nem szeretnék, szal majd extrém vékonyan lesz lakkozva. A napernyő szárát pedig lecseréltem egy ugyanolyan 3mm vastag acéldrótszálra, mert nem hiszem, hogy a gyári pvc rudacska el fogja bírni, így legalább biztos nem fog letörni. A pálcát megcsiszoltam, és hogy ne rozsdásodjon mattlakkal vastagon befújtam, remélem megvédi majd.

Szerettem volna fújni a bőrszínt is, de annyira minimális bőrfelület látszik a figurán, hogy csak kárba menne a festék, hiába van belőle dögivel, valamint a lábainál nem tudnám úgy kiragasztani, hogy ne legyen olyan a harisnyája is majd, de még meggondolom hátha eszembe jut valami.

Készen vagyok, szerencsére a lakk nem fehéredett ki ezúttal, valószínűleg az volt a baj a múltkor, hogy túl közelről fújtam fel és vastagon, most azonban mm pontosan tartottam  25 cm távolságot a daraboktól. a részek szépek lettek, sajna sokszor előfordult, hogy a ragasztás leszedése az alapozót is leszedi foltokban. Legközelebb beszerzek rendes Resinhez való szalagot. nagyon nagy hasznát tudnám venni a folyékony maszknak is, szal azt is tervezem kipróbálni, mert a szemeket is lehetne fújni. Yukari szeme először túl sötét lett, így halványabb lilát kevertem hozzá, azzal jobb lett.

Reklámok

3 hozzászólás to “Yukari~n”

    • Jakker Says:

      igen nekem is tetszik, főleg a ruha mintái szépek, és a szellemek is jól néznek ki körülötte. A Griffonosok nagyon jól csinálják meg őket egyedül a szárnytalan Ayát nem tudom megbocsátani nekik, ha így haladnak előbb utóbb mindenkit ki fognak adni belőle, mert szerintem nagyon hoz nekik a konyhára, gondolj bele Flan és Alice csak jövő márciusban jelenik meg és minden előrendelés elfogyott.

  1. Xeilon Says:

    Jó hosszú project volt ez…
    A végeredmény valami elképesztő, grat hozzá 😀

Vélemény, hozzászólás?

