Shigure Asa

Első Resin kitem egy 1/4-es méretarányú Shigure Asa a Shuffle c. Animéböl.

A kit elkészítése másfél hétig tartott, köszönhetően a tapasztalatlanságomnak illetve az olyan elhanyagolható dolgoknak mint iskola vagy gyakorlati hely.

Első darabként több előnyöm is volt ezzel a figurával, mivel nagy darabokból állt így pontosabban tudtam festeni, és a figura kacsint, így alapból csak az egyik szemét kellett megfestenem. A csiszolásnál a térdéröl eltávolított sorja alatt egy kisméretű gödröt találtam, mivel ekkor még nem volt Putty-m így egy kis darab sorját beleragasztottam a lyukba, elcsiszolás után tökéletesen eltűnt. Sajnos a mosás ellenére is akadtak gondjaim a szilikonpöttyökkel, és a törzs részén meg is folyt a festék, ezt száradás utáni csiszatolással majd újabb réteg alapozóval javítottam.

P1010111

P1010116

P1010118

A festés a nagyobb felület miatt azonban némi tapasztalást igényelt, mert ha nem volt eléggé behigítva a festék akkor az ecsetvonások meglátszottak, míg ha túlhigítottam akkor egyszerűen nem takarta be a darabot. Az eszközöknél direkt nem említettem a Retus pisztoly használatát, a hajnál próbálkoztam meg vele, de ahhoz nagyon be kell higítani a festéket hogy a pisztoly fújni tudja, viszont így azon felül, hogy nem takar rendesen és könnyen megfolyik, még anyagpazarlás is, megfelelő higítással, és egy jó ecsettel is lehet szépen festeni, az árnyékolsáokról így lemondtam, a figura így is elég szépen árnyékolja önmagát, de nem lesznek Max Factory minőségűek.

A szemöldököt a haj szinével festettem meg, majd következett a szem. A szemfehérjét átkentem fehérrel, a fehér alapozó is szép de úgy méginkább, majd először a fekete körvonalakat festettem meg, utána kikevertem 3 féle kéket sötéttől a világosig és a sötétebbel kezdve kitöltöttem a szemet. ezután a szembogár következett feketével, és legvégül pedig fehérrel a fény tükröződéseket. Ne ringassátok magatokat illúziúkba, sokat köpködtem és anyáztam mire elkészültem vele xD, ileltve egyszer előlről is kezdtem, enyhén nedves fültisztító pálcikával lehet javítani amíg még nincs rászáradva a festék. Fontos megjegyezni, hogy a világosabb színeket könyebb eltakarni sötéttel mint fordítva.

A Ruhán lévő csíkozás meglehetősen idegőrlő munka volt, szintén a hajnali órákban fejeztem be, mint elég sok munkafázist, másnap az esetleges vonaleltéréseket kellett némi fehérrel orvosolni.

P1010121

P1010128

P1010132

P1010135

Az összeragasztáshoz türelem és rengeteg ragasztó kellett, mivel még nem bíztam magamban eléggé így nem mertem drótos erősítéseket alkalmazni, így tényleg csak a ragasztó tartja egyben. A talapzata egy 14×18-as ellipszis lett,  egy darab csavar rögzíti, szintén nem mertem még 1x megfúrni miután láttam, hogy így is megáll a lábán. Sajnos később jött a feketeleves, mivel a mattlakkon spóroltam és azt használtam amit otthon találtam, de ez nagy hiba volt és a figurám jó fényes lett mint a legrosszabb kínai hamisítványok, képzelhetitek micsoda csalódottság érzésem volt, szerencsémre a 2. kithez már beszereztem egy megfelelő modellező mattlakkot és átfújtam vele őt is így a végeredmény olyan lett amilyet szerettem volna.

P1010144

P1010145

Reklámok

Egy hozzászólás to “Shigure Asa”

  1. Micsoda értelmes hozzászólás…>_> Egyébként nem szeretem Asa-senpait, viszont a figura szép lett, ügyesen megcsináltad. 🙂 Bár nekem is lenne ehhez kézügyességem…^^”

Vélemény, hozzászólás?

